Η παρέμβαση του Κυριακάτικου Σχολείου Μεταναστών στην ημερίδα με θέμα: «Εμείς» και οι «Άλλοι» μέσα στο Σχολείο. Προσεγγίζοντας το φαινόμενο του ρατσισμού στην εκπαίδευση.

Screen Shot 2015-04-25 at 11.22.42 PMΟ δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, διοργάνωσαν Ημερίδα με θέμα: «Εμείς» και οι «Άλλοι» μέσα στο Σχολείο. Προσεγγίζοντας το φαινόμενο του ρατσισμού στην εκπαίδευση.

Η ημερίδα έγινε σήμερα Σάββατο 25/4 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Αντώνης Σαμαράκης». Εκ μέρους του Κυριακάτικο Σχολείου Μεταναστών μίλησε η Έφη Γαρίδη, η οποία μίλησε για το σχολείο μας, για το λόγο που δημιουργήθηκε και το ρόλο που έχει παιξει μεχρι σήμερα. Τόνισε ότι στο σχολειο ολοι μαζι με αλληλεγγυη βοηθαμε ο ενας τον αλλο και δινουμε κοινους αγωνες. Γι αυτό και όλα αυτά τα χρόνια το σχολείο συμμετέχει σε όλους τους αγώνες, τόσο για τα δικαιώματα των μεταναστών, όσο και σε γενικές απεργίες, πορείες για την Εργατική Πρωτομαγιά και το Πολυτεχνείο, γιατί όλοι στο σχολείο, ντόπιοι και μετανάστες καταλαβαίνουμε ότι έχουμε κοινά προβλήματα και πρέπει να παλεύουμε μαζί. More…

Για το θέμα της ξενοφοβίας και του ρατσισμού είπε ότι όσοι προσπαθούμε στα σχολεία μας και στην κοινωνία να προάγουμε την αποδοχή του διαφορετικού, έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα τέρας. Το τέρας της ισλαμοφοβίας που κυριαρχει στο δημόσιο λόγο και στην πολιτική ζωή όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και όλης της Ευρώπης. Έκλεισε λέγοντας ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για καμία πάλη ενάντια στο ρατσισμό αν δεν παλεύουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να σταματήσουν οι δολοφονίες στα σύνορα και οι πνιγμοί στο Αιγαίο, που έχουν πάρει τρομακτικές διαστάσεις. Κι αυτό θα το πετύχουμε μόνο με ανοιχτά σύνορα, και όχι με τη λογική της Ευρώπης-φρούριο.

Στην ημερίδα μίλησε και ο μαθητής του σχολείου Χαλάφ Αλί από τη Συρία. Ο Χαλάφ, ένας από τους παλιότερους μαθητές του σχολείου ο οποίος βοηθάει εδώ και χρόνια ως εθελοντής τη λειτουργία του σχολείου, αναφέρθηκε στην προσωπική του εμπειρία από το σχολείο, και πόσο πολύ τον βοήθησε όταν ήρθε στην Ελλάδα και δεν ήξερε ούτε ελληνικά ούτε αγγλικά. Το σχολείο, είπε ο Χαλάφ, τον βοήθησε όχι μόνο να μάθει τη γλώσσα και να μπορεί να ζήσει καλύτερα στη χώρα, αλλά ήταν και ένας χώρος όπου μπόρεσε να νιώσει μέρος μιας συλλογικότητας και να μπορεί να διασκεδάζει, να συνεργάζεται και να παλεύει μαζί άλλους.


λέξεις κλειδιά:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

κατηγορίες